Podľa typov strojov arrow Traktory arrow New Holland T8 Tier 4B

New Holland T8 Tier 4B
My Title
T8.435
T8.435
My Title
My Title
T8.435
T8.435
New Holland T8 Tier 4B

Pre rok 2015 prešla úspešná rada traktorov New Holland T8 celkovou obmenou. Motor Iveco Cursor 9 spĺňajúci emisnú normu Tier 4B, nová vario prevodovka AutoCommand, nová zosilnená zadná náprava pre možnosť montáže pásového podvozku SmartTrax, loketná opierka SideWinder II s monitorom IntelliView IV, komfortná odpružená kabína - to sú najpodstatnejšie zmeny oproti predchádzajúcim modelom T8. Rada T8 bola vyvinutá v úzkej spolupráci so zákazníkmi a disponuje piatimi modelmi s výkonom od 250 do 435 koní.

Traktory série T8 disponujú 8,7 litrovým motorom Iveco Cursor 9 s variabilným turbom, so vstrekovaním paliva Common Rail a spĺňajú emisnú normu Tier 4B. Pre splnenie požiadaviek tejto emisnej normy sa spoločnosť New Holland vydala iba cestou selektívnej katalityckej redukcie Hi-eSCR - vplyvom vstreknutia látky AdBlue do výfukového potrubia sa oxidy dusíka NOx zmenia na plynný dusík a vodu. Motory tak už pre plnenie emisných noriem nie sú "pridusené a dýchajú čistý vzduch", ale môžu pracovať bez obmedzení, nakoľko k zníženiu škodlivých emisií dochádza až vo výfuku, čo sa prejavý až 10% znížení spotreby. Dávkovanie AdBlue je automatické podľa zloženia výfukových plynov. Nádrž pre AdBlue je integorvaná do palivovej nádrže a jej obsah vystačí na dve plné palivové nádrže. Systém prídavného výkonu Power Managament je použiteľný pri práci s vývodovým hriadeľom, práci s hydr. čerpadlom alebo pri jazde na ceste a môže dodať výkon až 71 koní v závislosti od modelu.

Overená mechanická prevodovka UltraCommand traktorov T8 pochádza od svojho predchodcu T8000 a pri nej hovoríme o hydraulických spojkách, ktorých kombináciou je umožnené plynulé radenie 18 (19) prevodových stupňov vpred a 4 vzad pod zaťažením. 18 (19) prevodových stupňov je radených tlačidlami na joysticku bez prechodu do podskupín, obsluha môže využívať aj automatické radenie rýchlostí. Tento typ prevodovky je dostupný pre všetky modely okrem modelu T8.435. Počet rýchlostných stupňov medzi 4 – 12 km/h je 8. Štandartom tejto prevodovky je nový systém úspory paliva Ground Speed Managament, ktorý šetrý palivo automatickým upravovaním otáčok motora a prevodového pomeru pre dosiahnutie úspornosti od 5% do 25% podľa aplikácie. Namiesto klasických systémov poľných a cestných režimov, kde radenie prebieha len na základe otáčok motora, traktorista po zapnutí Ground Speed Managamentu ručným plynom nastavý požadovanú pracovnú rýchlosť, traktor automaticky analyzuje zaťaženie motora a k tomu prispôsobuje otáčky motora a prevodový stupeň (v ľahších podmienkach zníži otáčky motora a preradí na vyššie rýchlosti a opačne). Tento systém šetrý palivo aj bez prídavných hydrostatických motorov, ktoré spôsobujú straty na výkone a účinnosti hlavne pri ťažkých poľných prácach. Na ovládacom panely je možné nastaviť citlivosť reakcie na zmenu zaťaženia a aj min. otáčky motora počas práce. Pri práci na poli tento systém funguje v rozsahu 1 km/h - 23 km/h a pri jazde na ceste v rozsahu 1 km/h - 50 km/h, pričom ovládanie rýchlosti na ceste je závislé od polohy nožného plynu (plný plyn - 50 km/h).

Pre všetky modely je dostupná nová vario prevodovka AutoCommand, ktorá vsádza predovšetkým na komfort, hospodárnosť a jednoduché používanie, aby mali poľnohospodári čo najväčší úžitok zo svojej investície. Bezstupňová prevodovka spojuje mechanické aj hydrostatické komponenty a je optimalizovaná tak, aby zaistila maximálny mechanický výkon a súčasne minimálnu spotrebu paliva pri vykonávání rôznych prác. Prevodovka AutoCommand dosahuje v celom svojom rozsahu 4-krát 100% mechanickú účinnosť, pričom tieto oblasti se menia v závislosti na otáčkách motoru a pojazdovej rýchlosti traktora. Prevodovka je navrhnutá tak, aby 100% mechanická účinnosť bola pri hlavných prácach – orba (5 -7 km/h), podmietanie (16 – 19 km/h), kosenie a lisovanie (22 – 24 km/h) a v doprave (blízko 37 – 40 km/h). 2-krát je oblasť 100 % mechanickej účinnosti dosahovaná aj pri jazde vzad. Obsluha jednoducho zvolí požadovanú pracovnú rýchlosť a prevodovka AutoCommand automaticky prispôsobí otáčky motoru a nastavenie prevodovky tak, aby stroj pracoval čo nejefektívnejšie. Prepravná rýchlosť 40km je dosiahnutá už pri 1400 ot. motora a 50 km rýchlosť je dosiahnutá pri 1725 ot. motora.

S prevodovkou AutoCommand je možné pracovať v 4 režimoch. Automatický režim je štandartným nastavením pre bežné používanie. Režim Tempomat – pracuje sa s konštantnou pracovnou rýchlosťou (automaticky sa menia otáčky motora), alebo s konštantnými otáčkami PTO (automaticky sa upravuje pojazdová rýchlosť). Režim Manual - prevodovka Auto Command chová podobne ako prevodovka typu Full Power Shift. Záleží len na obsluhe, ktorý režim si zvolí. Pri práci na poli prevodovka AutoCommand automaticky nastaví prevádzkový režim, tak aby pri danej záťaži motoru dosahoval traktor čo najnižšie otáčky motora – a teda aj najnižšiu spotrebu paliva. PTO režim pri práci s vývodovým hriadeľom si obsluha ručným plynom nastaví požadované otáčky a prevodovka AutoCommand sama upraví pojazdovú rýchlosť podľa okamžitej záťaže. Prevodovka používa unikátnu funkciu Active StopStart, ktorý po uvoľnení pojazdového pedála a následnom zastavení, nedovolí traktoru samovoľne sa pohnúť, pričom nie je potrebné zatiahnuť ručnú brzdu. Tento systém ocení obsluha traktora pri zastavení a pohýnaní traktora vo svahu aj s plne naloženým prívesom.

Uchytenie odpruženej prednej nápravy umožňuje vynikajúci uhol natočenia kolies 55° aj keď majú traktory T8 najväčší rázvor kolies vo svojej triede, majú vinikajúce manévrovacie schopnosti. Čelná hydraulika je plne integrovaná a jej súčasťou môže byť aj vývodový hriadeľ.

Zosilnená zadná náprava je k dispozícii pre dva najsilnejšie modely T8.410 a T8.435 a umožňuje montáž továrensky dodávaného pásoveho podvozku SmartTrax. Toto riešenie je vhodné pre zákazníkov, ktorý od traktora požadujú minimálne utláčanie pôdy a súčasne dobrú a pohodlnú manévrovateľnosť. Tento typ nápravy umožňuje aj montáž pneumatík 900/60R42 s priemerom 2,15 metra.

Odpružená kabína traktorov T8 umožňuje vynikajúci výhľad na všetky strany a ponúka najväčší vnútorný priestor vo svojej triede. Polohovateľná vyhrievaná sedačka sa dá natáčať na pravú stranu. Na pravej lakťovej opierke SideWinder II, sú všetky kľúčové funkcie v dosahu končekov prstov. Multifunkčnou pákou na opierke sa ovláda pojazd, hydraulické okruhy a trojbodový záves. Súčasťou lakťovej opierky je dotykový monitor IntelliView IV, ktorý sleduje všetky funkcie vrátane spotreby paliva atd. nakoľko sa tu nachádzajú všetky ovládacie prvky traktora. Kabína má len 5 stĺpikov /chýbajú pravé dvere/, na pravom prednom stĺpiku sa nachádzajú monitory a displeje kontrolujúce činnosť traktora. Novinkou sú LED pracovné svetlá, ktoré umožnia vinikajúcu viditelnosť počas noci.

Vonkajším vypínačom umiestneným na blatníkoch traktora je možné ovládať ramená hydrauliky, zap./vyp. PTO a jeden vonkajší hydraulický okruh, čo obsluhe zjednodušuje prácu pri zapínaní resp. odpínaní náradia.

Úvraťový pamäťový systém HTS umožnuje ovládať otáčky motora, prevodovku, trojbodový záves, automatiku PTO, reguláciu na konštantné otáčky motora, automatické radenie a elektrohydraulicky ovládané vonkajšie okruhy.

Traktory rady T8 môžu byť vybavené plne integrovaným systémom automatického riadenia IntelliSteer, s presnosťou až do 1 – 2 cm (s použitím korekčného signálu RTK-VRS). Systém IntelliSteer je ideálny pri sejbe a sadení v najnáročnejších situáciách zlepšuje výkonnosť a pohodlie obsluhy.

Všetky traktory New Holland ponúkajú mimoriadny komfort a špičkové prevádzkové parametre vo svojej triede, ale rada T8 určuje nové normy. Špecifikácie traktorov T8 sú zvolené tak, aby presne zodpovedali najrôznejším potrebám poľnohospodárskych podnikov hospodáriacich na veľkých výmerách a požiadavkam podnikov prevádzkujúcim služby.

Prospekt T8